Myydyimmät

Uudet tuotteet

Erikoistarjoukset

Myymälämme

Myymälämme

Myyntinäyttelymme Petikontie 3, Vantaa

PayPal

Sopimusehdot

Laattakeskuksen verkkokauppa toimii internetosoitteessa www.laattakeskus.fi.  Tämän verkkosivuston ja Laattakeskuksen verkkokaupan omistaja ja ylläpitäjä on Neologix Ky, kaupparekisteriin rekisteröity arvonlisäverovelvollinen yritys, jonka Y-tunnus on 1087929-0. VAT-tunnus on FI10879290. Neologix Ky (jäljempänä käytetään nimitystä ”Laattakeskus”) on Laattakeskuksen verkkokaupassa myynnissä olevien tuotteiden (jäljempänä käytetään nimitystä ””tuotteet”) myyjä.

Seuraavia ehtoja sovelletaan Laattakeskuksen ja sen asiakkaiden välisessä suhteessa Internetin välityksellä tapahtuvassa kaupassa. Näiden ehtojen kohtia 1-10 sovelletaan kaikessa Laattakeskuksen verkkokaupan kautta tapahtuvassa myynnissä. Lisäksi kohdan 11 ehtoja sovelletaan sisustuskivien myynnissä, kohdan 12 ehtoja sovelletaan kiinnitykseen, saumaukseen ja kiven suojaamiseen liittyvien tuotteiden myynnissä. 
​Laattakeskus myy kulloinkin sen valikoimaan kuuluvia tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille ja organisaatioille. Sopimus osapuolten välille syntyy, kun Laattakeskus on vastaanottanut asiakkaan tilauksen verkkokaupan kautta. Tämän jälkeen sopimus on molempia osapuolia sitova. Asiakkaalle lähetetään tilauksesta erillinen tilausvahvistus asiakkaan tilauksen yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

1 Rekisteröityminen
1.1 Ostaessaan tuotteita Laattakeskuksen verkkokaupasta käyttäjä voi rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi ja luoda asiakastilin, johon liittyy käyttäjätunnus ja salasana. Aiemmin rekisteröityneet asiakkaat voivat kirjautua sisään käyttäjätunnuksensa ja salasanansa avulla. Tuotteita voi ostaa Laattakeskuksen verkkokaupasta myös rekisteröitymättä. Jotta Laattakeskus voi noudattaa sopimusehtojen mukaisia velvoitteitaan, tulee asiakkaan tilauksen yhteydessä kuitenkin ilmoittaa nimensä, sähköpostiosoitteensa, puhelinnumeronsa ja osoitteensa. Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta.
1.2 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä näihin sopimusehtoihin.
1.3 Laattakeskuksen asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Laattakeskus ei luovuta asiakkaiden henkilötietoja ulkopuolisille. Asiakastietoja luovutetaan ainoastaan Laattakeskuksen konserniin kuuluville yhtiöille tai jälleenmyyjille ja ainoastaan henkilötietolain sallimissa rajoissa. Tietoja ei siirretä Suomen rajojen ulkopuolelle. Asiakkaalla on henkilötietolain mukainen oikeus tarkistaa rekisterissä olevat tietonsa. Rekisterin tarkoitus on asiakas- ja kauppasuhteen ylläpito ja kehitys. Rekisterin sisältämät tiedot ovat nimi, osoite, puhelinnumero, asiointihistoria ja sähköposti-osoite. Asiakasrekisteristä vastaa Laattakeskuksen asiakaspalvelu, Neologix Ky.

2 Hinnat
2.1 Voimassaoleva hinta on hinta, joka on Laattakeskuksen hinnastossa tilaushetkellä osoitteessa www.Laattakeskus.fi. Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden osalta. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys. Hintoihin sisältyy arvonlisävero 24 %,
2.2 Tuotteen hintaan lisätään rahti- ja toimituskulut, jotka ilmoitetaan kokonaistilauksen yhteydessä ennen tilauksen vahvistamista.

3 Tilaaminen
3.1 Tilaaminen tapahtuu Internetin välityksellä osoitteesta www.laattakeskus.fi.
3.2 Asiakkaalle lähetetään tilauksesta tilausvahvistus asiakkaan tilauksen yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Mahdolliset huomautukset tilausvahvistukseen tulee tehdä 48 tunnin kuluessa tilausvahvistuksen vastaanottamisesta.
3.3 Mikäli tilaus koskee tuotetta, joka valmistetaan tai muutetaan asiakkaan toivomusten mukaisesti (esimerkiksi asiakkaan ilmoittamien mittojen mukaisesti), tuotetta ei voi palauttaa eikä tilausta missään tilanteessa peruuttaa, kun tuotteen valmistus on aloitettu.
3.4 Laattakeskus ei vastaa käyttäjätunnuksista tai salasanoista. Jos asiakas unohtaa käyttäjätunnuksen tai salasanan, tulee hänen rekisteröityä uudelleen. Asiakas vastaa käyttäjätunnuksellaan tehdyistä tilauksista ja on velvollinen säilyttämään käyttäjätunnuksen ja salasanan huolellisesti.
3.5 Asiakas sitoutuu ilmoittamaan Laattakeskukselle välittömästi, mikäli asiakkaalla on syytä epäillä, että salasana on päätynyt ulkopuolisen tietoon. Epäillessään tunnusten väärinkäyttöä, Laattakeskus varaa oikeuden sulkea käyttäjätunnuksen.
 
4 Maksuehdot
4.1 Korttimaksu. Laattakeskus hyväksyy maksuvälineeksi pankkimaksun (tilisiirto), PayPal-maksut, VISA-,Mastercard- ja Eurocard- maksukortit. Maksaminen ja luottokortin tietojen antaminen tapahtuu verkkopankin kautta rahalaitosten suojatuilla sivuilla. Laattakeskus ei missään vaiheessa tallenna pankki/luottokortin tietoja. Asiakkaan korttitiedot pysyvät näin salaisina.

5 Toimitusaika ja -tavat
5.1 Laattakeskuksen tuotteiden toimitusaika on n. 1-4 viikkoa.
5.2 Mikäli toimitusaika on olennaisesti pidempi, pyrkii Laattakeskus viipymättä ilmoittamaan tästä asiakkaalle sähköpostitse. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa olennaisesti myöhästyvää tuotetta koskeva tilaus sähköpostitse. Laattakeskus pidättää oikeuden tilauksen perumiseen, mikäli tilattu tuote on loppuunmyyty tai sen saatavuudessa on muita ylitsepääsemättömiä vaikeuksia.
5.3 Toimitus: Tuotepakkaukset toimitetaan kuorma-autolla, joka on varustettu perälautanosturilla. Asiakas varmistaa, että ajotie on riittävän leveä ja kantava ja että kuljetusautolla on esteetön pääsy toimituskohteeseen. Tuotteet puretaan auton välittömään läheisyyteen. Asiakkaan tulee varmistaa, että asiakas tai tämän edustaja on sovittuna ajankohtana vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimituksen. Mikäli vastaanottaja ei ole sovittuna toimitusaikana vastaanottamassa tuotteita eikä asiakasta tavoiteta annetusta GSM-numerosta, asiakas vastaa kaikista uuden kuljetuksen aiheuttamista kustannuksista. Laattakeskus ei korvaa kuljetusliikkeen toiminnasta johtuvista viivästymisistä asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvia välillisiä kuluja miltään osin. Mikäli olosuhteet vaativat toimitusvaiheessa erikoiskalustoa (nosturiautoa tms.), vastaa näistä kustannuksista asiakas.
5.4 Vastaanottotarkastus: Asiakas tarkastaa toimitetut tavarat mahdollisten kuljetusvaurioiden osalta. Mahdollisista vaurioista on tehtävä merkintä rahtikirjaan vastaanotettaessa. Rahtikirjan kuittauksen jälkeen vastuu tuotteesta on vastaanottajalla. Kuljetusvahingoista on aina ilmoitettava myyjälle, joka ilmoittaa asiasta edelleen kuljetusliikkeelle ja tehtaalle. Vahingoittunut osa on säilytettävä tarkastusta varten. Laattakeskus korvaa kuljetuksessa vahingoittuneen osan uudella. Uusi osa toimitetaan yleisiä kuljetusvälineitä ja -reittejä käyttäen kohtuullisessa kuljetusajassa. Mikäli vaurioita tai virheellisyyksiä huomataan myöhemmin, niistä on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa siitä, kun asiakas on havainnut virheen. Virhetilanteiden nopean selvittämisen turvaamiseksi Laattakeskus suosittelee, että asiakas ilmoittaa virheestä välittömästi havaittuaan virheen. Asiakkaan tulee suojata ja varastoida tavarat ohjeiden mukaisesti. Asennuksen sujuvuuden vuoksi pyydämme, että mosaiikkilaatikoita ei avata tarpeettomasti, vaan ainoastaan laatikoiden määrä tarkistetaan.

KOSTEUS JA JÄÄTYMINEN SAATTAAVAT VAHINGOITTAA MOSAIIKKIEN METALLIOSIA, MOSAIIKKIEN KIINNITYSVERKKOJA, LUONNONKIVIMOSAIIKKEJA JA LAASTEJA. Nämä tuotteet on siirrettävä viipymättä kuiviin ja asianmukaisiin tiloihin. Asiakas vastaa tuotteiden riittävästä suojauksesta ja säilytyksestä tilauskohteessa.
5.5 Jos tilaukseen sisältyy useampia tuotteita ja niiden toimitusajat vaihtelevat, koko tilaus lähetetään vasta kun kaikki tilauksen tuotteet ovat toimitusvalmiita. Postitse toimitettava tilaus voidaan kuitenkin jakaa kahteen tai useampaan erään asiakaspalvelun harkinnan mukaan. Postikulut veloitetaan tällöin vain ensimmäisen osatoimituksen yhteydessä.
5.6.  Tilaukset toimitetaan vain pääsääntöisesti vain Suomeen ja EU-alueelle. Nämä toimitusehdot koskevat ainoastaan Manner-Suomeen toimitettavia tilauksia. Laattakeskus ei sitoudu toimittamaan tuotteita Manner-Suomen ulkopuolelle. Mikäli tuotteen toimituspaikkana on Ahvenanmaa tai saaristoalue, EU-alue tai EU:n ulkopuolinen alue, niin asiakkaan tulee ottaa ennen tilausta olla yhteydessä asiakaspalveluun toimitusehtojen varmistamiseksi. Yhteydenoton perusteella Laattakeskus harkitsee, onko toimitus mahdollinen ja aiheuttaako toimitus lisäkustannuksia (kuten tulli ym asianomaisen kohdemaan julkisoikeudellisia maksuja asiakkaalle.

6 Palautusoikeus
6.1 Palautuksesta tulee aina sopia etukäteen ottamalla yhteyttä Mosiikkitukkuun joko sähköpostitse osoitteeseen myynti @Laattakeskus.fi tai puhelimitse asiakaspalveluun numeroon 010-4255100.
Asiakkaalla on oikeus palauttaa normaalisti saatavilla olevat, tilaamansa tuotteet 30 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta, edellyttäen, että tuote on käyttämätön, alkuperäispakkauksessa ja jälleenmyyntikelpoinen. Laattakeskus ei ota palautuksena vastaan asennettuja tai osin asennettuja tuotteita. Erikoistilauksesta valmistettuja tai asiakasta varten räätälöityjä tuotteita tai määrämittaan katkaistuja tai leikattuja tuotteita emme ota palautuksena vastaan.
Palautukseen tulee liittää mukaan kopio lähetteestä ja palautuslomake, johon asiakas merkitsee nimensä, yhteystietonsa ja tilausnumeron. Laattakeskus palauttaa tuotteesta maksetun hinnan asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille saatuaan palautuksen. Asiakkaan tulee ilmoittaa palautuksen yhteydessä tilinumero, johon kauppahinta palautetaan, sekä pankin nimi.
Palautettaessa tuotteita asiakas huolehtii tuotteen asiallisesta ja riittävästä pakkaamisesta kuljetuksen ajaksi. Asiakas on velvollinen korvaamaan vaurioituneen tuotteen, mikäli sitä ei ole asianmukaisesti pakattu. Virheettömän tuotteen palauttaminen on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote ei kokonsa tai painonsa takia edellytä erilliskäsittelyä tai muutakaan erilliskuljetusta. Muussa tapauksessa asiakas huolehtii itse palautuskustannuksista.

Mikäli olemme lähettäneet sinulle viallisen tai väärän tuotteen, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse niin saat tarkemmat ohjeet.
Kun kyseessä on viallinen tai väärä tuote, maksamme uuden vastaavan tuotteen lähetyskulut.

Laattakeskus ei ole velvollinen korvaamaan palauttamisesta aiheutuneita kuluja, koska tuotetta ei voida palauttaa tavanomaisella tavalla postitse.

 

7 Reklamaatiot
7.1 Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä Laattakeskukselle kohtuullisessa ajassa havaittuaan virheen sähköpostitse osoitteeseen myynti @Laattakeskus.fi. Virhetilanteiden nopean selvittämisen turvaamiseksi Laattakeskus suosittelee, että asiakas ilmoittaa virheestä välittömästi havaittuaan virheen. Tavaran virhe korvataan pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheetön tuote. Asiakas ei voi vaatia virheen korvaamista uuden tuotteen toimituksella, jos siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia tai sille on kuluttajansuojalain tarkoittama este. Jos uuden tuotteen toimittaminen ei ole mahdollista, voidaan virhe korjata virhettä vastaavalla hinnanalennuksella tai jos tuotteen virhe ei ole vähäinen, purkamalla kauppa.
7.2 Laattakeskus ei vastaa virheistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat valmistajan ohjeiden vastaisesta asennuksesta tai käytöstä, huollon laiminlyönnistä tai tuotteen sijoittamisesta sellaiseen tilaan, jossa olosuhteet eivät vastaa suositusta. Laattakeskus vastaa välillisestä vahingosta vain, jos vahinko on aiheutunut Laattakeskuksen huolimattomuudesta.
 

8 Ylivoimainen este (
Force majeure)
8.1 Laattakeskus ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Laattakeskuksen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevan ylivoimaisen esteen johdosta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- ja tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen tai energian jakelun häiriintymisestä, työselkkauksesta tai muusta vastaavasta Laattakeskuksen tai sen hankkijoiden toimintaa vaikeuttavasta tai toiminnan estävästä seikasta johtuen.

9 Lainvalinta
9.1 Tästä sopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

10 Muuta
10.1 Tiedustelut tilauksista, palautuksista, toimituksista ja laskutuksesta tulee lähettää sähköpostitse osoitteeseen myynti @Laattakeskus.fi.
10.2 Teknisistä syistä kuvissa näkyvät tuotteiden värit saattavat erota tuotteiden todellisista väreistä. Materiaalien väreihin voi tutustua tarkemmin myymälöissä. Tuotekuvissa saattaa esiintyä lisävarusteita (esim. laattalistat, käsienpesualtaat), jotka eivät kuulu toimitussisältöön.
10.3 Mikäli asiakkaalla on huomautettavaa, tulee huomautukset lähettää sähköpostitse osoitteeseen myynti @Laattakeskus.fi tai kirjeitse allaolevaan osoitteeseen:
Neologix Ky /Laattakeskus
Petikontie 3, 01720 Vantaa
Puhelinnumero asiakaspalveluun: 050-367 6450
Sähköposti: myynti@Laattakeskus.fi 
11 Sisustuskiviä ja niiden lisätuotteita koskevat erityisehdot
Tämän kohdan 11 sopimusehtoja sovelletaan tulisijojen ja niiden lisätuotteiden myynnissä.
Tuotteiden hintoihin sisältyvät kaikki ohjeen mukaisessa asennuksessa tarvittavat tuotteen osat. Luonnonkivessä on sille ominaisia värivaihteluita ja lustoisuutta, eikä näitä pidetä tuotteen virheinä. Virheinä ei pidetä myöskään kohdan 11.6 tarkoittamia hiushalkeamia. Sisutuskivet ja lisätuotteet toimitetaan osina lavoille pakattuna.

11.0 Asennus
Tuotteen asennuksessa on huomioitava seuraavat seikat:
•    Paloturvallisuusmääräykset on otettu huomioon.
•    Asennettavien tuotteiden osat on kannettu ohjeiden mukaisesti sisätiloihin ja ne ovat lämmenneet asennuskelpoisiksi.
•    Talvella osat kannattaa kantaa sisälle 2 vuorokautta ennen asennusta.
•    Lämpötilan asennuspaikalla tulee olla vähintään +10 C.
 
Tämän kohdan 13 sopimusehtoja sovelletaan sisustuskivien myynnissä.
11.1 Tavaran virhe
Materiaalin virheenä ei pidetä luonnonkiville ominaista värivaihtelua, raitoja, läiskiä tai muita niihin rinnastettavia asioita, joilla ei ole vaikutusta tuotteen turvallisuuteen.
Laattakeskuksella on oikeus korjata kustannuksellaan todetut virheet tai toimittaa asiakkaalle uusi kiviosa.  Laattakeskuksella on oikeus tutustua asiakkaan ilmoittamiin tuotteen virheisiin. Asiakkaan on pidettävä tuote virheen havaitsemisen jälkeen koskemattomana Laattakeskuksen tarkastusta varten.
11.2 Tekninen neuvonta
Kaikissa neuvonta-asioissa voit ottaa yhteyttä tekniseen asiakaspalveluumme: puh 
050-367 6450, sähköposti: neuvonta@laattakeskus.fi
 
11.3 Takuuehdot
Laattakeskus noudattaa toiminnassaan markkina-alueen kuluttajansuoja- ja tuotevastuulakeja. Jos tuotteen sijaintipaikkaa muutetaan ensiasennuksen jälkeen, takuu raukeaa.
Laattakeskuksen myöntämtakuu ei kuitenkaan kata seuraavia tuotteita ja osia:
• Tulisijojen pinnoitukset, luukut, lasit, tiivisteet ja kaikki niiden rakenteet
• Tulipesien ja haudutusuunien paneelit ja vuoraukset
• Kiukaiden tausta-asennukset

Takuu kattaa vain Suomeen asennetut tulisijat. Takuu edellyttää, että tuotteet on asennettu annettujen ohjeiden ja viranomaismääräysten mukaisesti. Takuu alkaa toimituspäivästä. Ennen tuotteiden käyttöönottoa tulee tutustua huolellisesti käyttöohjeeseen.
 
11.4 Laatutakuu
Laatutakuu korvaa takuuaikana esiin tulleet, raaka-aineista tai valmistusvirheistä johtuvat viat veloituksetta. Takuu ei kata luonnonkivelle ominaisia värivaihteluja, lustoisuutta ja vähäisiä hiushalkeamia, jotka eivät vaikuta tulisijan turvallisuuteen tai toimintaan. Takuu ei myöskään kata normaalista kulumisesta tai käyttövirheistä aiheutuneita vahinkoja, eikä pintojen värjäymiä. Takuu ei kata laastipinnoissa, kaakelisaumoissa tai sisäosissa esiintyviä vähäisiä halkeamia. Nämä vähäiset esteettiset haitat voitte varmimmin välttää suorittamalla asennustyön asennustuotteen ohjeiden mukaan. Erot sisutuskivien mitoissa ja pienet värierot ovat ominaisia luonnonkivelle.
11.5 Virheistä ilmoittaminen
Takuunalaisista virheistä on ilmoitettava välittömästi kun ne havaitaan, kuitenkin viimeistään 14 vuorokauden kuluttua. Takuu ei kata virheitä, joita ei ole ilmoitettu Laattakeskukselle takuuajan kuluessa. Tuotetta ei saa ei saa ottaa käyttöön ennen kuin virhe on korjattu. Mikäli ilmoitettu virhe ei johdu Laattakeskuksen tuotteesta, vaan esimerkiksi asennustyöstä, asennuslämpötilasta, ilmankosteudesta tai väärin säädetystä ilmanvaihdosta, korvaa asiakas tarkastajan  turhasta käynnistä aiheutuvat kulut Laattakeskuksen lähettämän laskun mukaisesti.

Kuluttajansuojalain mukaan kuluttajalla on oikeus vedota tavarassa ostohetkellä olleeseen virheeseen kohtuullisen ajan kuluessa ostohetkestä lukien (kuluttajansuojalaki 5. luku, 16 §).
11.6 Tekninen neuvonta
Kaikissa neuvonta- ja takuuasioissa voit ottaa yhteyttä tekniseen asiakaspalveluumme: Laattakeskust puh. 050-367 6450, sähköposti: neuvonta@Laattakeskus.fi
11.7 Tekniset muutokset
Jatkuvasta tuotekehityksestä johtuen Laattakeskus pidättää oikeudet tuotteiden muutoksiin.
11.8 Lisätietoja
Toimitukseen, asennukseen ja takuisiin liittyvissä kysymyksissä voitte aina ottaa yhteyttä Laattakeskuksen asiakaspalveluun.

Kuluttaja-asiakkaalla on aina muun muassa kuluttaja- ja tuoteturvallisuuslainsäädännön mukaiset oikeudet ja takuu ei rajoita näitä oikeuksia.
 
12 Kiinnitykseen, saumaukseen ja kiven suojaamiseen liittyvät tuotteet
Tämän kohdan 12 sopimusehtoja sovelletaan kiinnitykseen, saumaukseen ja kiven suojaamiseen liittyvien tuotteiden myynnissä.
12.1 Asennus
Tuotteen asennuksessa on huomioitava seuraavat seikat:
•    Kaikessa suunnittelussa tulee noudattaa voimassa olevia rakennusmääräyksiä.
•    Asennusohjeen suojaetäisyyksiä palaviin rakenteisiin ei saa alittaa esimerkiksi käyttämällä kiukaan rakenteeseen kuulumattomia suojalevyjä tai kevyttä suojausta. 
•    Valmistajan käyttöohjeet on otettu huomioon.
•    Asennettavat tuotteet ja kiinnitysaineet on kannettu ohjeiden mukaisesti sisätiloihin ja ne ovat lämmenneet asennuskelpoisiksi.
•    Lämpötilan asennuspaikalla tulee olla vähintään +10 C.
.
12.2 Takuuvastuun rajoitukset
Asiakkaan on hoidettava tuotetta huolellisesti. Asiakkaan on tuotteen vastaanottaessaan tarkastettava, ettei siinä ole kuljetus- tai varastointivaurioita. Havaituista vaurioista on heti ilmoitettava näiden ehtojen kohdan 10.3 mukaisesti.

Takuu ei kata tuotteen virheitä, toiminnan häiriöitä tai puutteita, jotka aiheutuvat kuljetuksesta tai virheellisestä varastoinnista, valmistajan ohjeiden vastaisesta asennuksesta tai käytöstä, huollon laiminlyönnistä tai tuotteen sijoittamisesta sellaiseen tilaan, jossa olosuhteet eivät vastaa valmistajan suositusta.
Takuu ei kata normaalista kulumisesta tai käyttövirheistä aiheutuneita vahinkoja, eikä pintojen värjäymiä.
 
12.3 Virheistä ilmoittaminen
Takuunalaisista virheistä on ilmoitettava välittömästi niiden ilmaannuttua, kuitenkin viimeistään 14 vuorokauden kuluttua. Tuotetta ei saa käyttää ennen kuin virhe on korjattu. Takuu ei kata virheitä, joita ei ole ilmoitettu Laattakeskukselle takuuajan kuluessa. Mikäli ilmoitettu virhe ei johdu Laattakeskuksen tuotteesta, vaan esimerkiksi asennustyöstä tai käyttäjästä, korvaa asiakas paikallisen rakennusliikkeen tai rakennustarkastajan turhasta käynnistä aiheutuvat kulut Laattakeskuksen lähettämän laskun mukaisesti.
Kuluttajansuojalain mukaan kuluttajalla on oikeus vedota tavaran virheeseen kohtuullisen ajan kuluessa ostohetkestä lukien (kuluttajansuojalaki 5 luku 16 §).
Aiheelliseksi todetun takuuilmoituksen perusteella valmistaja valintansa mukaan korjaa tai vaihtaa virheellisen tuotteen. Korjaus tai vaihto tapahtuu valmistajan kustannuksella.
Jos tuotteen tilalle vaihdetaan kokonaan uusi tuote, niin takuuaika alkaa vaihdetun tuotteen osalta tuotteen toimituspäivänä.
12.4 Tekninen neuvonta
Kaikissa neuvonta ja takuuasioissa voit ottaa yhteyttä tekniseen asiakaspalveluumme: puh. 
040-4472862, sähköposti: neuvonta@Laattakeskus.fi
12.6 Tekniset muutokset
Jatkuvasta tuotekehityksestä johtuen Laattakeskus pidättää oikeudet muutoksiin.

12.7 Lisätietoja
Toimitukseen, asennukseen ja takuisiin liittyvissä kysymyksissä voitte aina ottaa yhteyttä Laattakeskuksen asiakaspalveluun.

 
Nämä ehdot ovat voimassa 1.3.2016 lähtien